NUR MURSYIDAH BINTI ISMAIL.THANKS FOR READING..SAYANG KORANG..

Thursday, 19 December 2013

trip to johor

kenanagan bersama...miss them

 
hyep guys...rndu aq lettuw...ahaha...grau jea k..lme aq x update blog nie...da berhabuk ap...ngehngegh..oke...skunk aq nak share story psal trip aq kea tangkak , johor...semata2 nak jenguk bestie aq yg da pindah kea sne...
korang percaya x yg aq pgy sne alone...actually..aq kea kuala lumpur yg alone...and alhamdulillah sume berjlan ngan selamat...aq blik dlm keadaan selamat..hee...so cane aq nak start ehh ?? hmm... xaplha..aq cite ap yg aq mampu jea lha ye...hehe...
here we are in tangkak , johor...

first aq still simpan agy tiket2 aq...kenangan woii...hehe...aq pgy sne waktu tu ary ahad...xengad plak tarikh..aq pgy kuala lumpur dlu...konon nak lpak uma ibungah aq dlu...last2 aq lepak sehari jea sbab aq nak kne pgy uma kwan aq kat putrajaya...kwan aq uh nme dye umarah mazhar..mmg aq kne berdikari lha kat sne...dok ulang alik kat Puduraya smata2 nak jmpe si umai uh..ish..pnad ~~
yg kanan nie lha kwan aq...si amoii...



then bile da smpai uma umai dye bwak aq jlan kat alamanda dlu...ad siapp bwakk beg pakaian aq lg...malu aq...resenyer nak jea aq jlan ttup muka..

konon nyer nak usha cite ustaz mu tunggu akudatang..last kmi blek cmtu jea sbab si umaii cpatt fed up tggu lme2...hampeh btoll kwan aq nie...hehesyokk ouh jlan PUTRAJAYA...rasa mcam aq nie jakun aje...haha..kesa aq ??

~TRIP TO JOHOR ~

aq ltak gmbar jea lha ea...pnad nak brcerita...hehe

noe lha bestie aq n her mother...shopping time


farah and umaii..pnad shopping kea kak ??



sempat lg berposing kan



maybe smpai sni jea kod..nnti aq update lgg k...xoxo...syunk kmoo...mrs cakirin

terima kasih sudi bce..hope sudi like or comment..

Friday, 2 August 2013

umrah dan ziarah

 
ya Allah......bru nie aq dpat update status2 aq...slme nie blog aq kne block just because of a small matter....haha...aplha...oke2..kte ttop cte...wanna know something ?? this year i went to tanah suci mekah n madinah...alhamdulillah...best cngad2...ase x mau blek..hehe...tpi apkn daya...tmpt kte kat malaysia..hehe....x ap2...tie ble kawen kte dok sne..haha...brangan jea lbeyh kan ??
TANAH SUCI MEKAH

aq pgy mse blan 3 ritu...cti smggu...agensi yg bwak aq nme dye is ASARI MURNI TRAVEL N TOURS ...kteorg x ad transit kat ane2 pon...first time naik flight...best gile..nseb aq x ad nak muntah2 bgai...cool jea..haha....aiceyh !!smpai2 kat airport jeddah ap agy trus cri sim 6ber sne....ktenyer sng nak brhbung..tpi aq ase mmbzir pon ad....bli just tok call someone yg HAMPEH !!..but tu cte lme right ?? oke2....fokus !!

kat sne mcam2 yg aq blaja....erti ksabaran n mcam2...n most importantly aq dpat ase suasana jdi hamba Allah yg btol2 brtakwa...hehe...jgn jealous k...ap kte aq biarkan gmbar jea yg brbicara...  

 
sementara tunggu masuk nyer waktu solat

lawa kan ?? slah satu binaan dri arkitek malaysia..

with my lovely father...sblom nek flight...airport penang

pnad nyer....bru abes tawaf...smantara tggu jemaah len

after sae'i...rmai cngad jemaah

nmpak x pucat mke aq ??



takut2 nak dkat...ngeh ngeh

ayah slpas tawaf sunat

pagi last sblom brtolak ke madinah

rmai kan ank2 buah aq ??

di jabal uhud....makam para syuhada'

kagum !!





terima kasih sudi bce..hope sudi like or comment..

Sunday, 10 February 2013

Topup Giveaway By Syiera

 
kalo nak klik sini
msty gmpak pnyer ar...hdiah pown mnarik..try lha geng....
terima kasih sudi bce..hope sudi like or comment..

Sunday, 13 January 2013

setia hujung nyawa

 
 hyep..lme x update status pape kan..hehe...smentara cuti nieyh...erm..skunk msty rmai yg ngah gila2 ngan drama SETIA HUJUNG NYAWA kan ??hehe...nak update sal tow jgak lerr...

NOVEL SETIA HUJUNG NYAWA


Aku hanya ingin bersamamu kerana aku telah terlanjur mencintaimu



Ini adalah novel pertama yang dibeli secara online. Novel Setia Hujung Nyawa karya  Fatin Nabila terbitan Alaf 21. Novel setebal 469 muka surat ni akan diadaptasi dalam slot Akasia TV3 pertengahan bulan Disember ini. Dari ringkasan kulit novel cerita ini nampak menarik dan mencuri perhatian sesiapa yang membacanya.


Ersalina Imani dan Zain Hakimi adalah watak utama dalam novel ini. Bermulanya cerita Ersalina seorang gadis 17 tahun menunggu keputusan SPM. Gadis yang terlalu naif tentang kehidupan dan pernah terlanjur bersama teman lelakinya. Dia juga tidak tahu apa akibatnya dimasa akan datang. Ersalina dilamar oleh Datin Adibah untuk mejadi menantu bidang terjun dan isteri kepada anaknya Zain Hakimi menggantikan tempat Sofea hilang entah kemana. Kelembutan dan keayuan Ersalina menambat hati Datin Adibah. Haliza ( ibu Ersalina ) menerima pinangan Datin Adibah bagi menutup satu rahsia yang akan memalukan keluarga. Tanpa memikirkan akibatnya, mereka dikhawinkan dengan perkenalan kurang dari seminggu. Bermula episod kehidupan baru Ersalina dan Zain sebagai suami isteri. 

Mereka memilih untuk menjadi rakan serumah dan belajar untuk menyemai rasa cinta . Tat kala perasaan cinta sudah membara dan berjanji untuk menjalinkan hubungan suami isteri. Zain terkejut bila Ersalina keguguran, isteri yang belum sempat disentuh . Disinilah pergolakan rumah tangga mereka bermula. Zain merasa dirinya tertipu dan memujuk hati dan untuk menerima Ersalina dalam hidupnya demi menjaga hati keluarga dikedua belah pihak . Kemarahan dan amukan Zain dah menjadi rencah kehiduapan Ersalina. Bibirnya tetap tersenyum biarpun hati luka dilapah. Perasaan cinta Zain yang terlalu dalam pada Ersalina, Zain menerima Ersalina kembali sebagai isteri sepenuhnya.

Dugaan terus membadai, Zain terlibat dalam kemalangan dan rahsia yang disimpan rapi terbongkar dan didengari oleh Datin Adibah. Zain Koma ... Datin Adibah membenci Ersalina dan keluarga dan menganggap keluarga Ersalina menipu dan mengambil kesempatan diatas keluarganya. Ersalina berjanji dan tekad ingin setia hingga kehujung nyawa walau apa terjadi sekalipun . Sedar dari koma Datin Adibah memaksa Zain menceraikan Ersalina dan berjanji mencari isteri yang jauh lebih baik dari Ersalina. Sibuk mencari menantu yang berbaik Datin Adibah dikejutkan satu berita yang tidak disangka-sangka. 8 tahun yang lalu zain juga pernah merosakkan anak gadis orang dan tidak mahu bertanggungjawab. ia memberi alasan kerana mereka terlalu muda ketika itu. kesudahan cerita ni happy ending.

Photo: inilah Ersalina Imani dan Zain Hakimi, teraju utama drama Setia Hujung Nyawa... hasil cilok di twiter suhan movies...
Inilah Ersalina dan Zain dalam drama Setia hujung nyawa Pertengahan Disember ini


Sinopsis dari kulit novel


Pengantin perempuan lari? Zain Hakimi panasaran. Seseorang perlu menggantikan tempat Sofea demi maruah keluarga. Datin Adibah kalut mencari bakal menantu bidan terjunnya. Kala terpandang Ersalina Imani, hatinya terus terpaut. Gadis itu segera dilamar. Haliza menerima lamaran untuk anak gadisnya atas sebab tertentu. Juga demi menyelamatkan maruah keluarga. Ersalina terpaksa rela. Dia dinikahi Zain yang langsung tidak mencintainya. Namun, status isteri membuahkan kasih yang bukan sedikit.



Zain cuba menyemai cinta untuk si isteri. Apatah lagi Ersalina terlalu baik melayaninya. Lalu, kasihnya melimpah di hati. Kala berhasrat menyambut cinta Ersalina, isterinya disahkan mengandung. Sedangkan dia belum pernah menyentuh isterinya itu. Kepedihan ini amat dalam lukanya. Ersalina merelakan kemarahan dan amukan Zain. Bibirnya tetap tersenyum biarpun hati luka dilapah. Sewajarnya hukuman ini diterima kerana memang dia bersalah. Tekadnya untuk setia pada Zain takkan dicalar walau apa pun yang terjadi. Dia ingin setia hingga ke hujung nyawa.



Petikan - petikan yanga menarik dari dalam novel ini:-
Siibu merahsiakan berita baru yang baru diterima.
"Tolonglah, doktor. Perkara ini rahsia kita berdua." Haliza memegang lengan Dr. Suria. Sesekali matanya beralih pada Ersalina yang terbaring.
"Kita berdua?" Dr. Suria mengangkat sedikit cermin matanya yang melorot ke hidung. Kemudian memandang wajah Ersalina yang outih bersih. Kejelitaan anak perempuan Haliza itu memang mempersonakan mata.
"Lina pun tak perlu diberitahu perkara ni. Saya tank nak dia susag hati."
"Tapi nanti, macam mana kalau..."Dr. Suria mempamerkan riak keliru dan tidak faham. Mana mungkin dia boleh merahsiakan perkara ini daripada tuan punya badan sendiri. Memang tidak masuk akal!
"Saya akan fikirkan yang terbaik buat anak saya." Mata Dr. Suria membulat memandang wajah Haliza. Hatinya jadi berbolak balik, mula menelah sesuatu yang diluar jangkauan.
"Doktor jangan risau, saya tak akan buat yang bukan-bukan." Haliza seakan memahami fikiran Dr. Suria saat ini. Bercabang-cabang dahan fikiranyanya, namun tidak terlintas mahu selesaikan masalah dengan cara yang membawa kemungkaran. MOhon dijauhkan daripad demikian. Perlahan didir Dr. suria melorek senyuman. dia kenal hari budi Haliza. Wanita itu tidak akan melakukan sesuatu yang diluar jangkauan. Hatinya menyakini keluhan hati Haliza.
"Janji ya, doktor? Hanya kita berdua yang tahu?" Haliza merayu lagi. Air mata dipipi mengalir lesu. Hatinya saat ini, hanya Allah yang tahu betapa berselirat dengan seribu liku. 


Zain Bengang Bila Sofea tiba-tiba berubah hati.
"Sofea, you tak boleh baut macam ni. Kita dah rancangkan semuanya. You pun tahu sejauh mana hubungan kita. Betapa I sayangkan you epenuh hati I." Zain Hakimi separuh menjerit di telefon bimbitnya. Apabila mendengar talian sudah duputuskan Sofea, dia mendegus marah sambil mendail berkali-kali. Namun, talian sudah dimatikan. Sudahnya, dia melemparkan telefon kecil itu ke dinding sehingga berkecai dan bersepai mengeluarkan 'isi perut'nya. Dia menghampas badannya ke atas katil. Kedua-dua tangannya mencengkam erat rambutnya. Sakit hati tidak tergambar dengan kata-kata. Mengapa Sofea tiba-tiaba saja ke luar negara dan mengambil keputusan untuk terus menetap disana? Bagaimana dengan angan- angan mereka? ke mana hendak dihalakan impian yang sedang mereka rancangkan?
"Zain.." Lembut suara Datin Adibah memanggil. Sewaktu menoleh, Datin Adibah sudah berdiri dihadapannya. Tidak sedar bunyi pintu yang dikuak mummynya itu.
"Eh, kenapa ni? Muka itu keruh macam ada masalah besar." Bulat mata Datin Adubah meneliti wajah anak bujangnya yang kusut. Masak sangat dengan air muka putera tunggalnya itu. Apabila marah, gembira mahupun sedih, hanya sekilas pandang dia mampu menyelami perasaan Zain.
Zain melepaskan keluhan yang berat. Bagaimana untuk menerangkan kepada mummy?? udalah untuk dapatkan restu mummy agar merestui hubungannya dengan Sofea bukan mudah. Memaksa dia berlutut merayu kepada mummy agar menerima Sofea sebangai calon isterinya. Beberapa hari Datin Adilah melancarkan perang dingin dan mogok trhadapnya, tanda protes pada hubungannya dengan Sofea. Pelbagai cara dilakukan demi membeli hati dan memohon restu. Dia yang tidak pernah ke dapur, terpaksa melecehkan tangan untuk cuba menyediakan sandwic tuna kesukaan mummy melalui buku masakan. Hingga akhirnya hati Datin Adubah terpujuk menerima Sofea. Tetapi kini, musibah ini pula yang menimpa. Sofea jauh di luar negara. Dia tidak akan mampu memujuk Sofea untuk pulang dalam tempoh seminggu ini.
"Apa ni?" Tinggi syara Datin Adibah seraya menapak di dinding. telefon Zain yang bersepai dikutipnya. Segera dia memahami bahawa Azi dilanda masalah besarjika begitu tingkah anaknya. Pasti tahap masalah anak itu menemui jalan buntu.
"Zain , apa yang dah berlaku?" soal Datin Adibah dengan perasaan yang kurang enak. Punggungnya dilabuhkan ke sisi Zain dibirai katil.
"Mummy, Sofea dah pergi ke luar negara."

Memohon Keizinan , memeranjatkan Si ayah
"Apa yang mama nak beritahu abang?" Haliza memejam mata. Nafasnya terhembus deras. pelik Badri melihatkan tingkah isterinya. Ada apa sebenarnya?
"Abang, Datin Adibah melamar Ersalina untuk anak bujang dia." Bagaikan terlepas bebanan hutang saat ungkapan itu terbit dari bibirnya.
""Melamar Ersalina?" Membutang biji mata Badri. Haliza mengangguk. Dadanya berdebar kencang. Setujulah, bang... pintanya didalam hati. Tetapi mustahil untuk Badri merestuinya.
"Gila!" Badri mendengus. "Adik tu baru 18 tahun. SPM pun belum keluar keputusan lagi."
"Datin Adibah tu baik. Keturunan yang dipandng orang. Peluang baik macam ni bukan mudah, abang."
"Jadi, mama setujulah? kata mama, bau lagi kenal rapat dengan Datin Adilah tu," sindir Badri. "Nak pulak pulak mama berbesan dengan Datin?"
"Bukan gitu, abang. Mama tak pandang semua tu, Kita dah cukup senang tanpa menumpang harta orang, abang." Badri melempar pandangan. Dia kenal Haliza. Isterinya bukanlah seorang yang memandang kebendaan. Bukan gelap mata dengan kebendaan orang. Mereka sudah cukup selesa dan senang biarpun tidak berpangkat.
"Adik tau? tanya Badri. Rasa marah yang bertamu dipendamkan ke sudut hati. Ini bukan tempat yang sesuai untuk meluahkan kemarahan. Haliza menggeleng.
"Tolong jangan beritahu Zakwan pasal ni. Esok-esok dia nak terbang, terjejas fikiran dia teringatkan adik."

Pernikahan dua hati yang tak pernah mengenali , Si ibu pengantin perempuan bersyukur kerana bebannya sudah terlepas dan Si ibu pengantin lelaki bersyukur kerena pengantin perempaun datang sebagai penyelamat.
"Aku terima nikahnya Ersalina Imani binti Badri dengan mas kahwin yang tersebut itu." Lafaz itu bergema lancar dan jelas melalui mikrofon yang dihalakan ke mulut pengantin lelaki. Masjid yang indah itu hening seketika saat doa dibaca. Ersalina sebak saat namanya disebut oleh lelaki yang baru saja sah bergelar suaminya. Dia hanya memerhatikan susuk tubuh suaminya yang duduk menghadap tuan kadi dan membelakangkannya. Dia masih belum melihat wajah suaminya. Sewaktu dibawa dari ruang persalinan dalam masjid ini, lelaki itu sudah bersedia untuk dinikahkan. Sedikit terketar dia sewaktu menurunkan tandatangan atas borang persetujuan nikah. Bukan lagi mimpi, dirinya sah bergelar isteri kepada lelaki bernama Zain Hakimi. Dia sudah menjadi milk leleki yang tak pernah dilihat dan dikenali.
"Assalamualaikum Ersalina... anak mummy nak serungkan cincin." Datin Adibah berkata saat menghampiri Ersalina. Halia disisi Ersalina, Mencapai tangan Ersalina dan dihulurkan kepada Zain yang berdiri disisi Datin Adibah. Ersalina dan Zain bertukar pandangan. Wajah kedua-dua terpamer riak terkejut. Ada gelora dalam hati masing-masing . Eh dia ni?
"Zain, sarungkan cincin," bisik Datin adibah. Wajah Zain yang berubah saat memandang Ersalina saat Ersalina membuatkan dia tertanya sendiri.


Zain Cuba menerima Ersalina sebagai Isterinya.
" Bila agaknya abang boleh tidur dalam bilik ni? atau Lina yang tidur dalam bilik abang? " Zain berdiri dihadapan pintu bilik Ersalina.
" Bila ya ?" ulang Zain lagi . Dia menghampiri isterinya. Matanya merenung romantis wajah Ersalina yang duduk di sisi katil. " Abang yang tentukan waktunya" katanya perlahan. Petanda dia bersedia untuk menyerah. Wajah Sain kegirangan." Tapi bukan Malam ini" ujar Ersalina dalam bisikan. Sengaja mengenakan suaminya.
Bila rahsia terbonngkar
" Anak mama dah tipu saya. Anak mama dah permainkan saya!" Meninggi suara Zain . Tak teperi marahnya. " Bukan salah lina , zain " Sekilas mata zain bertaut dengan mata Haliza. " Apa maksud mama?" Bernada curiga soal Zain.

Mungkin itu takdirnya, Zain cuba menerima.
" Itu jodoh kau sebab tu kau kahwin dengan dia walaupun tak saling mengenali. Terimalah" Suara Hady melatun lagi dimindanya.
" Kau dah mula cintakan dia. Akuilah. Aku tahu kau tak sanggup lepaskan Ersalina sebab itu cinta kau" Kata- kata hady menang tepat.

Pertemuannya dengan Ekin mengimbas kenangan lalu.
" Saya terkenang kisah kita. Saya berdosa pada awak".
" Kita sama-sama berdosa Mohonlah keampunan pada ALLAH" Bicara Ekin juga kedengaran pahit " Saya tak patut buat awak begitu. Musnahkan masa depan awak dan tak bertanggungjawab" "Maafkan saya Ekin. ampunkan saya " bicara Zain sebak . Rasa berdosa begitu menghempapnya.


Sepotong Ayat  :" LELAKI yang berzina tidak mengahwini melainkan perempuan yang berzina ataupun perempuan musyrik, dan perempuan yang berzina tidak mengahwini melainkan lelaki yang berzina atau lelaki musyrik, dan yang demikian itu diharamkan ke atas orang - orang yang beriman" ( Surah Al-Nur : 3)
 

terima kasih sudi bce..hope sudi like or comment..

5 cara mengetahui dara wanita

 


5 RAHSIA MENGENALI WANITA YANG MASIH DARA

Dunia sudah semakin moden dan masa juga telah merubah segalanya... Untuk melihat seorang gadis masih dara atau tidak sememang sukar untuk ditentukan. Mungkin hanya individu itu sahaja yang mengetahuinya. Namun masih ada teknik dan rahsia yang tertentu yang dapat membezakan semua ini. Anda tidak perlu melihatnya semasa di malam pertama. Ada beberapa ciri fizikal pada tubuh wanita dara atau tidak. Mungkin anda mahu mengetahui apa ciri-cirinya?

1. Dahi
Bagi wanita yang masih dara akan mempunyai dahi yang halus dan licin. Dan jika tidak suci lagi, maka akan muncul kedutan yang tidak begitu terlihat dan samar-samar. Ciri ini tolong bezakan dengan kedutan kerana usia. Kedutan kerana sudah tidak perawan, terlihat samar-samar dan akan terlihat jelas semasa tertawa atau bercakap.

2. Mata
Ciri pertama boleh kita lihat pada matanya. Jika wanita yang sudah tidak perawan bahagian bawah kelopak mata terlipat sedikit dan terdapat tanda lebam (hitam) kemerahan. Atau ada tambahan garis keriput. Sedangkan jika masih suci maka matanya cerah berseri.


3. Hidung
Seorang gadis yang masih suci dari jamahan lelaki hidung belang, mempunyai ciri fizikal pada hidungnya. Apa itu? iaitu pada hujung hidung terlihat ciri kemerah-merahan. Sedangkan untuk gadis yang sudah tidak perawan akan mempunyai warna merah tapi lebih pucat.

4. Pipi
Jika gadis masih perawan maka pipinya akan menggairahkan dan merah segar. Kalau seorang wanita sering dicium kesannya adalah pipinya menjadi tidak merah lagi. Ciri lain boleh dilihat jika seorang pipi dari wanita tidak perawan terdapat garis melintang yang tidak begitu jelas.

5. Telinga
Seorang wanita yang sama sekali belum tersentuh oleh lelaki boleh juga dilihat cirinya pada telinga. Bagi wanita perawan maka telinganya akan akan nampak halus dan bersih. Sedangkan telinga pada wanita yang sudah tidak perawan akan menjadi sedikit leper. Kerana waktu malam sering digigit :)

 
Sebenarnya ada banyak lagi ciri-ciri perawan tapi kerana ia melibatkan organ-organ sensitif lebih baik tidak tidak diceritakan :) . Ciri-ciri diatas sudah cukup untuk membezakan mana wanita yang masih dara atau tidak


AAP - Mungkin perkara diatas hanya di jelaskan secara rambang dan bukan suatu ketetapan, ianya boleh berubah mengikut situasinya. Namun bak kata pepatah agak dengan pengukur itu.. kan tidak jauh :)

Wassalam, Wa'allahhualam.

terima kasih sudi bce..hope sudi like or comment..

hak milik syiedah assyakirin