NUR MURSYIDAH BINTI ISMAIL.THANKS FOR READING..SAYANG KORANG..

Sunday, 30 December 2012

Giveaway Akhir Tahun 2012 Dan Awal Tahun 2013

 

 



hyep...kli nieyh ieda nak promote kat korg giveaway nieyh...kalo nak join jugak  TEKAN SINI  
x rugi pnyer lha....hehe...oke done...
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~  
 peristiwa yang x dpat dlpekn sepanjang taon 2012
 
taon nieyh kenangan yg sye pling cdiyh skali ble time rye sye ngan ayh sye jea....umi da mninggal..sunyi jea uma...rye cam x rye da,,,,kalo dlu umi ad..sye engat agy pgi2 jea da brmaafan ngan parents...taon nieyh dpat cium tgn ayh jea....huuuaaa!! ase nak nanges jerr....nseb lha ayh still ad agy..lau x sye x ad sspe da...x kan lpe saat2 rndukn umi ieda....hope umi dcucuri rahmat yg Esa..amiin...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ 

 harapan...harapan mnjadi layu...haha..aiceyh..nyanyi plak...

^_^ harapan untuk taon 2013

simple jea..ieda nak brubah mnjdi lbey dri sblom nieyh...ieda nak istiqamah ngan prinsip ieda...ieda nak fokuz study..x nak men2 da...lau dlu ieda mdah trikut-ikut ngan skap kwan...so skunk ieda arap x da oke...doakn ieda....thankz guys...that;s all for today..hope you guys enjoy...xoxo...

 
terima kasih sudi bce..hope sudi like or comment..

Friday, 28 December 2012

tudung wanita islam zaman moden

 
 
 


Sejarah pemakaian tudung ini sebenarnya bermula berkurun lamanya. Pada zaman Judeo-Kristian membuktikan pemakaian tudung yang biasanya dipakai oleh rahib wanita mereka.Cuba anda perhatikan pemakaian rahib wanita? Mereka memakai tudung tetapi tidak menutup dada, tetapi tudungnya labuh ke belakang. Oleh itu apabila kedatangan Islam, setiap wanita diperintahkan Allah S.W.T untuk melabuhkan tudung kepala mereka menutupi bahagian dada. Melalui cara ini ia dapat dibezakan antara rahib wanita dan juga Wanita Islam yang terlalu istimewa pemakaian tudungnya. Menurut hadis yang diriwayatkan Bukhari, Aisyah radiallahuanha menceritakan kisah ketika Surah An Nur ayat 31 diturunkan di Madinah wanita mukmin Ansar dan Muhajirin terus melaksanakan perintah ini serta-merta tanpa banyak soal dengan mencari apa sahaja kain di sekeliling mereka lalu bertudung dengannya sebagai membenarkan dan membuktikan iman kepada apa yang Allah perintahkan. Tanpa mempertikai apa-apa.

Hadis nabi : "barangsiapa yang meniru sesuatu kaum, maka ia termasuk dari kalangan mereka" – riwayat Abu Daud.

RAMAI MASIH BELUM MENGETAHUINYA, JADI SAMPAIKANLAH KEPADA MEREKA... 
Agenda Kafir Laknatullah untuk menyesatkan wanita Islam..
Adakah ini suatu kebetulan? Ini sememangnya agenda Kristian yang amat KURANG AJAR untuk menjahanamkan umat Islam..
Mungkin ramai di antara kita yang tidak mengetahuinya... Sebar-sebarkanlah..
Selamatkan Wanita Islam.. Allah.. Allah.. Allah, lindungilah kami..

Wahai wanita, janganlah kamu memakai tudung yang dibutang/dipin di belakang sehingga menampakkan bentuk leher di hadapan.. gayanya tak ubah seperti birawati Kristian Laknatullah... Jauhilah dari memakai sebegini.. Agenda kafir laknatullah itu sangat halus sehingga kita tidak sedar, ketahuilah wahai Wanita Islam sekalian...

 “Katakanlah kepada wanita yang beriman: “Hendaklah mereka menahan pandangannya, dan memelihara kemaluannya, dan janganlah mereka menampakkan perhiasannya, kecuali yang (biasa) nampak daripadanya. Dan hendaklah mereka menutupkan kain tudung ke dadanya, dan janganlah menampakkan perhiasannya kecuali kepada suami mereka, atau ayah mereka, atau ayah suami mereka, atau putera-putera mereka, atau putera-putera suami mereka, atau saudara lelaki mereka, atau putera-putera saudara lelaki mereka, atau putera-putera saudara perempuan mereka, atau wanita-wanita islam, atau budak-budak yang mereka miliki, atau pelayan-pelayan lelaki yang tidak mempunyai keinginan (terhadap wanita) atau anak-anak yang belum mengerti tentang aurat wanita. Dan janganlah mereka meghentak kakinya agar diketahui perhiasan yang mereka sembunyikan. Dan bertaubatlah kamu sekalian kepada Allah, hai orang-orang yang beriman supaya kamu beruntung.” (An-Nur:31).

Mari kita perhatikan beberapa kesalahan pemakai tudung hari ini.. Suruhan ALLAH vs Ikutan Fesyen

Menampakkan bentuk leher dan sanggul yang tinggi seperti bonggol unta..

Tudung dipakai semata-mata kerana mengikut peredaran zaman atau fesyen. Bukan kerana ingin menutup aurat..

Tudung terlalu singkat dan tidak menutup dada sehingga menampakkan bentuk badan..

Tudung singkat dan menampakkan susuk tubuh.. Inilah fesyen tudung yang selalu dipakai hari ini.. Tudung sekadar menutup kepala dan rambut.. Tapi bentuk tubuh yang lainnya masih jelas kelihatan..

Hayatilah maksud yang tersirat pada SURAH AL-WAQIAH berulangkali.. Kerana Ia Menyedarkan kepada MEREKA yang Leka Permainan DUNIA..

Firman Allah s.w.t, “Dan berilah peringatan serta amaran kepada kaum kerabatmu yang dekat.” (Surah asy-Syu‘ara’: 214)

Arjuna saja nak share pada kawan-kawan.. So, kepada siapa-siapa yang ada rasa tanggungjawab, sila share post ini kepada kawan-kawan terutama mereka yang berpakaian seperti yang dinyatakan di atas.. Pada pendapat Arjuna, semua yang kita buat adalah datang dari kehendak diri kita sendiri.. Pasal tudung, ustaz/ustazah tak ajar anda ke masa sekolah dulu? Ajar kan? Jadi, mengapa tak nak pakai dan pakai pun tak ikut cara yang betul? Anda fikirkanlah sendiri.

terima kasih sudi bce..hope sudi like or comment..

Thursday, 27 December 2012

hargai kaum hawa

 

assalamualaikum readers..alhamdulillah..ade rezeki sye juga nak update blog nie. macam mane semue? sihat? insyaAllah..harap semuenye dalam keadaan sihat sihat ye..
now,sye nak kongsikan cerita..jadikan ikhtibar cerita ini ya
Kaunselor : Apakah pekerjaan Encik Zainal?
 
Encik Zainal : Saya bekerja sebagai Akauntan di sebuah Bank.

Kaunselor : Halimah pula?

Encik Zainal : Dia tidak bekerja. Hanya suri rumah sahaja.

Kaunselor : Tiap-tiap pagi siapa yang sediakan sarapan pagi?

Encik Zainal : Halimah yang sediakan sebab dia tak kerja.

Kaunselor : Pukul berapa Halimah bangun untuk sediakan sarapan??

Encik Zainal : Pukul 5 pagi dia bangun kerana saya akan keluar bekerja pada pukul 6.30 pagi.

Kaunselor : Anak-anak encik Zainal ke sekolah bagaimana??

Encik Zainal : Halimah yang hantar sebab dia tidak bekerja.

Kaunselor : Selepas hantar anak-anak, Halimah buat apa?

Encik Zainal : Pergi ke pasar, kemudian balik rumah untuk memasak dan kemas rumah. Halimah kan tak bekerja.

Kaunselor : Petang hari selepas Encik Zainal balik rumah, apa yang Encik Zainal lakukan?

Encik Zainal : Balik berehat, kerana seharian saya penat bekerja.

Kaunselor : Apa Halimah buat?

Encik Zainal : Sediakan makanan, melayan anak, mengemas dan dia juga mengambil upah menjahit. Dia menjahit sehingga lewat malam kerana dia tidak bekerja.

Berdasarkan cerita di atas, anda rasa siapa yang lebih banyak bekerja?? Rutin seharian Halimah bermula dari sebelum Subuh sehingga lewat malam, itu juga dikatakan TIDAK BEKERJA?? Suri rumah memang tidak perlukan segulung ijazah atau pangkat yang besar, tetapi peranan suri rumah sangat penting!

Hargailah seorang isteri.. Kerana pengorbanannya tidak terkira...




terima kasih sudi bce..hope sudi like or comment..

jokes in the morning !!

 
  
Old Man And A Beautiful Woman
 
 
An old man enters into a bar, takes a chair, and starts crying.

Bartender : What’s wrong?

Old man : I married a beautiful woman two days ago. She’s twenty-five, intelligent, a marvelous cook, a meticulous housekeeper, extremely sensitive to my wants and needs, very giving and my best friend.

Bartender : But that sounds great! So why are crying?

Old man : I can’t remember where I live! 



~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~




Dying Man And His Will

Lying on his deathbed, a wealthy man was instructing his lawyer on last-minute changes in his will.

Man : I wish to leave everything I own, to my wife.
        However, there is one stipulation.
Lawyer : And that is?

Man : In order to inherit, she must marry within six months of my death.

Lawyer : Why make such an unusual request?

Man : Because I want someone to be sorry I died.

 
 

terima kasih sudi bce..hope sudi like or comment..

Wednesday, 26 December 2012

team harimau malaya

 
hyep...today ieda nak story sal team 'HARIMAU MALAYA'...hehe..de best team i love...well..ieda mnat mcam2 team..ieda pown bru jerr mnat2 ngan team harimau malaya,,,post gambar jap erk..hehe..cormecial break !!
 
 
 
nieyh lha team kbanggan kte an...bru2 nieyh team malaysia match ngan team 'THAILAND'...hot x dgar nme tow ?? lwan kat cnie kte mnang...tpi pgy ngera org kte klah plak...thai..bese lha...org ckap dpe gne bomoh..urm...ntah lerr..malaz nak cye tnpa usul periksa nieyh....hehe..pape pown  sye ttap bgge ngan team malaysia...tahniah harimau malaya....hehe..love you all...
 
nieyh apek n farizal marlias    
 nieyh pnjga gol malaysia...apek pmen lme...skunk da bz..maklum lha nak kawen da..hehe..tahniah apek....nak taw x ?? dye pmen kbanggaan negeri kelantan...hehe..untonk lerr dye...sye pling mnat farizal marlias..dye pndai jge gol...mmg the best lha dye jdi keeper...hehe..ritu time malaysia lwan thailand kat stadium bkit jalil uh ad ptot mke dye kne sepak....ngan men thai plokk tow..geram jerr....eh ! lbey plokkk..hehe...




nieyh lha farizal...ensem kan...i love him..haha...fanatik kan ?? bkan slalu..hehe..bese lerr....lau nak cte mmg smpai esok lerr x abes an..oke lha..smpai di cne jerr...bubye sume...hehe

terima kasih sudi bce..hope sudi like or comment..

Sunday, 23 December 2012

Segmen Blogwalking Akhir Tahun 2012



ARENIM MARWA
ANES NAJIHAH

jom join segmen blogwalking akhir tahun 2012..nak join ke..?? kalau nak join klik la pic kat atas tu..atau pon KAT SINI...kalau malas bace kat bawah ni --->>>

1.Follow blog nabila

2.Click Here and Here

3.Buat entri

Title Segmen Blogwalking Akhir Tahun 2012

Letak banner dan linkkan kesini semula

Tag 2 orang rakan anda

4.Tinggalkan link entri korang kat komen

5.10 orang blogger bertuah akan dipilih!

terima kasih sudi bce..hope sudi like or comment..

Friday, 14 December 2012

SAHABATKU

 
 
annyeohaseayo !! this time sye nak cte sal kwan2 sye...dpe sume baek..bdak laki skola sye ckap kteorg nieyh ske brpuak... oppsss !! don't misunderstand plak yerr...kteorg nieyh ske uat geng..mmg lerr...sye x nafikn..tpi kteorg bhagia lha...kat srma kteorg rpat....skali skala pangkah uh bnd bese lha kan...urm...kat skola sye pling rpat ngan farah najiha binti hasan...cntik org nyer...fmily dye pown sye rpat...pape jer sye slalu cter kat dye...walaupown skil mslah smpai sbsar mslah sye...i will share with her...bese lha..sye nieyh x bole pndam..tie cpat pning...nak knal ker fara nieyh..jap erk..
 
yg tdung itam nieyh lha fara...

hehe..cntik kan...nak taw x ?? sye x adlha baek cngat pown...sye ske pngkah dye lau dye blurr...hehe..rndu plak...taon dpan dye da nak pndah johor...bkan nak pndah tpi mmg da pndah da pown..hehe..dlusye ske mnje ngan dye...eh !! jgn slah paham yer...ad skali uh..sye sbuk men fon kat dwan mkn,,,smpai x lalu nak mkn..then fara lha yg pkse sye...taw x time pnyer lha sye mngade sowh dye suap..hehe..lpaz nieyh msty sye rndu dye glerr...well !! walaupown kteorg da jaoh tpi kteorg still rpat..hehe..alhamdulillah....
Eh ! jgn lpe...ad sorg agy yg sye slalu rpat ngan dye..kat skola kea kat asrma kea..kat uma pown sme...hehe...dye nieyh plak comey..nme nyer izattul syafiqah binti mohammed tarmizi...hehe...dye slalu ad ble sye ssah...sye stu dorm ngan dye kat asrma..so pape pown dye org first yg taw pape pown sal sye...hehe...wait n see !!
 
ujung blah kanan uh lha syafiqah..
haha....gmbar nieyh kenangan jer lha...jgn slah anggap k..sye rpat ngan sume org..cme dpe yg slalu sye jln..smpaikn ad yg pnggil kmi nieyh adk-bradik..lwak lha..haha..aplha....oke lha..len kli kter smbg cter k...tpi sal kwan2 sye yg len plak...kamsahamnida...~XOXO~

terima kasih sudi bce..hope sudi like or comment..

Thursday, 13 December 2012

buat kekasih ku yg drindui

 
 
 
 Ya Allah !! Engkau bantu lha hamba Mu tok mncri stiap resolusi bgy mslah yg ku hadapi...hanya kpdMu tmpat aq memohon...aq mnginginkn cnta yg tulus ikhlas hnya kerna Mu...bkan yg dsaluti nafsu smta2..Engkau bantu lha hamba Mu yg kerdil ini..
aq ingin lelaki yg bisa memimpin aq mnuju cnta Mu Ya Allah..jika benar dye untukku Kau satukn lha aty nyer dgn aty ku..Kau tautkn lha aty kmi ini...tpi jika dye bkan trcipta untukku Kau hindarkn lha hamba Mu ini dri troz lalai..hanya Engkau yg mengetahui stiap yg trjdi....aq bnar2 mnyayangi nyer..tpi bkan ini yg ku pinta....kau jdikn dye yg halal untuk ku jika mmg dye untukku..aq ssgop mnggu...
Kau ampunkn lha dosa2 yg pnah kmi lakukan,,Kau pelihara lha kmi dri pnah mlakukn nyer lgi...antara iman dan nafsu aq berjuang...jika bnar dye milikku pasti dye akn mnanti untuk aq mnjdi yg halal buat dri nyer....Ya Allah aq leka..aq lalai...ampuni khilafku...aq hnya insan yg lemah yg memohon keampunan Mu...berikn kekuatan agar aq troz brthan dan mampu mlawan hsutan syaitan ini..
jgn biarkn aty ku troz sesat dlm memilih cnta...sesungguh nyer aq amat memerlukn keredhaan Mu lbey dri ap pown...biar lha ap pkiran org...aq hanya mnginginkn cnta Mu Ya Rabb !!..sesungguh nyer dye hnyalha pnjaman Mu untukku smta2..trime ksih krana mmbriku ksedaran...aq jgak turut brdoa untuk nyer..aq brhrap agar dye x kan pnah brpling dri Mu..
jika bnar dye sygkn aq..dye sggop mnunggu aq..biar brpluh taon...cntaku x akn pnah pdar slgy aty kter msih brtaut....tpi jika aq lbey mmilih yg len..maapkn aq syg...aq x rela keilanganmu tpi aq juga harus memilih yg bnar2 untukku...aq mndoakn yg trbaek untukmu...biar aq pndam cntaku ini....Allah lbey mengetahui yg terbaek tok kte brsme..
bimbing lha akn perempuan yg km0o bnar2 cintai..jgn menkn aty dan perasaan nyer lgi..jgn biarkn dye keseorangan....jika engkau dan dye bnar2 trcipta tok brsme lpazkn aq...lpekn aq...jge dye dgn spnuh aty mu...tpi aq mnasihati mu....sntiasa engat akn pncipta mu....Yg Maha Pengasih lgi Maha Penyayang...dgarlha bsikkan ku untukmu syg....aq brhrap agr kte menemui jodoh yg suci untuk dri msing2...
engat lha bhwa Allah sntiasa ad untukmu..jgn engkau lalai lgy brsme nyer..sesungguh nyer aq merelakn mu demi Allah..aq prcye bkal ad seseorg lelaki yg mampu mnjdi imam ku suatu ary nanti...yg mampu mmbimbing aq...jika engkau aq brsyukur..tpi jika bkan aq harus redho..mncintai bkal imamku lbey wjib...aq x mahu troz mnerus trjerumus dgn prmainan cntamu....smoge kte bhagia dgn kputusan msing...
#khas untukmu...aq hanya menulis ini untukmu...AR

terima kasih sudi bce..hope sudi like or comment..

Wednesday, 12 December 2012

awak !! jom kita berubah

 


P: Awk! Dh laa. Sy x nak dh smua nie. Kalo awk syg sy, first awk tengok sy, mesti awk dh jatuhkn pndangan awk. Nie tak. Awk semakin ajak sy wat maksiat. Awk mmg x syg sy. Kalo awk syg sy, knp awk semakin heret sy ke neraka?

L: Maafkn sy, awk. Sy x sangka kta akn lalai sejauh nie. Sy khilaf, sy x dpat control diri sy dn terus pengaruhi awk.

P: Awk, sy bukan nak kasar dgn awk. Maafkn sy,awk. Tp, sy dh mula takut dgn Tuhan kta, Allah. Allah larang perbuatan maksiat kta cam ni.

L: Ya, awk. Sy fham dn sdar apa yg dh kta wat slama nie salah.

P: Thanks awk coz fham (menangis)

L: Dah2. Lap air mata awk tu. Stop nangis. Jom kta berubah, awk. Masih sempat lg tuk kta kembali ke jln yg btol.

P: Ok, awk. Sy tak nangis dh. Kta berubah demi kebaikan kta. Kalo btol awk syg sy, kta halalkn hubungan kta dgn 'nikah'. Tu pon, lpas kta dh istikharah, mintak petunjuk Allah yg sy benar2 tuk awk.

L: Baiklah awk. Tugas kta skrg ialah cari redha Allah dlu. Kta tengok dri kta balik. Kta sma2 cinta Allah n kta bg hati kta pd pemilik hati dlu, ok?

P: Ok, insya-Allah. Awk, thanks sbb pnah hadir dlm hdup sy. Sy x kan benci awk. Sy akn doa moga hidayah Allah smpai kat awk.

L: Trima kasih banyak2 awk sbb sdarkn sy. Yg dh lpas, biarlah jd pengajaran wat kta. Kta mintak ampun dn taubat kpd Allah. Mudah2 an Allah ampunkan dosa kta.

P: ^_^




Sedarlah, cinta itu tidak salah, tapi, kita yang bersalah kerana tidak mengawal perasaan suci itu.. Jangan biarkan cinta merosakkan diri kita.. 


 note: peringatan tuk diriku. berpesan-pesan ke arah kebenaran.

terima kasih sudi bce..hope sudi like or comment..

j!k@ d!A buK@n j0dohKu !!

 
 
 

Ameera: Amal! Meera takot dia bukan jodoh Meera. Meera tak nak kehilangan dia. Meera harap dia akn jadi imam tuk Meera.

Amalina: Meera jgn mcm nie. Meera kna yakin dia adalah jodoh Meera. Then, Meera buat istikharah dgn hati yg lapang dn berserah kpd Allah, moga diberi petunjuk sama ada dia tuk Meera atau tak.

Ameera: Mcm mna Meera nak dpat ketenangan hati sedangkan hati Meera tak tenteram dn takot. Meera terlalu mengharapkan dia jadi suami Meera.

Amalina: Meera buat solat sunat taubat dn buat tahajjud. Mintak Allah tenangkan hati Meera. Lagi satu, bacalah al-Quran, kalam Allah. Hanya tu je jalan yg terbaik tuk mencari semula ketenangan di hati kta. Soal jodoh, Meera jgn terlalu pkir sgt. Nnti jejas stdy Meera. Percayalah, kalo dia mmg jodoh Meera, tak ke mnanya. Pasti akn tiba.

Ameera: Thanks, Amal. Meera pon risaw psal stdy. Dia pon ckap nak fokus stdy. Tak nak serabutkan kepala pkirkan psal hal nie. Kalo dia dah ckap cmtu, Meera akur dn cuba faham. Btol jgak, Meera kena stdy btol2 dn buktikan kat parents yg Meera bley bjaya kat u nie.

Amalina: Baguslah kalo cmtu. Sama2 kta usaha. Jgn risaw, Amal akn bersama Meera di saat Meera memerlukan teman tuk berbicara. ^_^

Ameera: Jazakillah. ^_^


Bukan senang untuk beriman dengan takdir. Kita mungkin berkata kita percaya, tetapi apabila datang dugaan-dugaan tertentu, ada yang akan cuba bertindak seolah-olah tidak dapat menerima ketentuan Tuhan. 

Allah berfirman dalam Surah Hud ayat 9:
“Dan demi sesungguhnya! Jika Kami rasakan manusia sesuatu pemberian rahmat dari Kami kemudian Kami tarik balik pemberian itu daripadanya, mendapati dia amat berputus asa, lagi amat tidak bersyukur.”



Orang yang berusaha dengan niat untuk beramal akan “berasa lain” sekiranya mereka gagal mencapai matlamat. Mereka akan sentiasa berasa tenang walaupun didatangi kesusahan atau kesenangan.

Mereka terdiri daripada golongan yang bahagia di dunia dan sedang menanti kebahagiaan di akhirat. Tiada satu perkara yang berlaku pada diri mereka yang dapat menggugat ketenangan itu.

Sebaliknya, mereka yang berusaha untuk kebahagiaan dunia mungkin akan merasa bahagia apabila matlamat tercapai. Namun sekiranya gagal, mereka akan berasa amat sedih.

Sekiranya mereka kehilangan sesuatu, mereka akan bermatian-matian untuk mempertahankan atau mendapatkannya semula. Sekiranya mereka gagal mendapatkannya semula, hati mereka akan berasa gelisah dan hidup mereka mula menderita.

Lalu mereka menyalahkan orang lain dan akhirnya menyalahkan Tuhan.



Jika seseorang itu jodoh kita, dia tetap jodoh kita. Jika seseorang itu bukan jodoh kita, dia tetap bukan jodoh kita, walaupun apa pun yang kita lakukan, tidak ada gunanya memaksa diri mempertahankan. Dengan menyerahkan kepada ketentuan, tentu Tuhan akan membuka jalan-jalan yang tidak pernah kita fikirkan.



Mempercayai takdir bukan bermaksud berputus asa. Frasa “putus asa” sepatutnya tidak wujud di dalam kamus hidup seorang mukmin. Kita tidak boleh berputus asa dalam mengharapkan rahmat Allah. 

Perbanyakkan doa untuk kebaikan. Sebarang usaha perlu dijalankan dengan kaedah yang betul. Ada sesetengah orang yang ditinggalkan kekasih atau suami lalu cuba mendapatkan semula dengan kaedah mengumpat, memfitnah dan memburukkan orang lain.

Itu bukan cara yang betul.

Cara yang betul ialah berhenti seketika untuk berdoa dan bermuhasabah diri serta cuba menerima ketentuan-Nya. Manfaat yang boleh kita dapat - KETENANGAN + IMAN

note: sama2 kita renungkan dan selamat beramal
 

terima kasih sudi bce..hope sudi like or comment..

warkah cinta_tv Al-Hijrah

 



Warkah Cinta adalah terbitan Alkahfi Pictures telah bersiaran pada 20 November 2012 di Tv AlHijrah. Warkah Cinta diadaptasi dari novel Warkah Cinta Berbau Syurga karya Ustaz A.Ubaidillah Alias. Skrip Warkah Cinta juga dikarang oleh Ustaz A.Ubaidillah Alias sendiri dan drama ini diarahkan oleh Mior Hashim Manap. Pelakon utama yang membawa watak Amir Mukhlis ialah Imam Muda Nazrul dan Heliza Helmi pula memegang watak sebagai Wardah. Manakala watak Balqis dilakonkan oleh Amira Rosli.


. keratan printscreen dari blog Ustaz A.Ubaidillah Alias .

. Heliza Helmi (Wardah) dan IM Nazrul (Amir) .


Watak-watak lain ialah Aidil Azhar sebagai Rahim, Riaz Soppian sebagai Zaki, Mardiana Alwi sebagai Tasnim, Che Kem sebagai Latif (Papa Wardah), Huefiros Efizi sebagai Rozmi, Fathanah Amirah sebagai Atifah, dan Shahrizan Salleh sebagai Shamsul.


. tiga orang sahabat .
. Wardah dan Tasnim di UM Nilam Puri .


. Zaki, Shamsul dan Wardah .
. Pengarah dan pelakon Warkah Cinta .
. scene babak Wardah tenat sakit di wad hospital .
. Kawasan Pantai Cahaya Bulan menjadi  sebahagian tempat penggambaran Warkah Cinta .


OST LAGU WARKAH CINTA
TAJUK: "Warkah Cinta Berbau Syurga"
LAGU: Bazli UNIC
LIRIK: Ustaz A. Ubaidillah Alias
PENYANYI: Imam Muda Nazrul ft UNIC

terima kasih sudi bce..hope sudi like or comment..

  


hyep..kli nieyh nak post gmbar jerr...hehe...
time jamuan abna taon lpaz....ngan khairani....

with my lovely cousin..syamimi

qurratu aini,,farah hanim,,sye,,syamira,,khairani



kwan2 sye tima nak brbka pose kat asrma..smpat agy an...




mng jgak akhir nyer..haha..jingle de best
time sukan..anes najihah..anis syazana..syamira
sye n farah hanim
kenangan..farah najiha,,rndu dye


time jamuan tok english carnival....nyibuk jerr laki uh...sorie tasnim





sje ske...kenangan jerr sume nieyh


terima kasih sudi bce..hope sudi like or comment..

hak milik syiedah assyakirin